Підсумки діяльності: Листопад 2019

Навчання практиків соціальної сфери

 

Триває співпраця ЗОГО «Флоренс» із Запорізьким обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти (ЗОІППО). У листопаді до нас завітала група психологів (7 спеціалістів). Фахівці отримали нові ідеї та ознайомилися з цікавими формами роботи. Найбільше цю групу цікавила ідея та особливості діяльності громадської організації, викликало захоплення знайомство з проектом «Я – красива!» та програмою «Кенгуру».

«Я ніколи не розглядала квест як форму проведення шкільного заходу. Виявляється, це цікаво і може бути зовсім не складно».

Проведено заняття зі співробітниками ЗОГО «Флоренс» з профілактики емоційного вигорання.

 

Семінари, конференції, круглі столи

У листопаді фахівці ЗОГО «Флоренс» активно займалися підвищенням кваліфікації. Спочатку взяли участь у міжнародній конференції «Медіація. Від конфлікту до співробітництва» у м. Дніпро. На якій, в тому числі, ознайомилися з новими поглядами щодо пошуку рішень «виграв/виграв», відвідали майстер-клас з роботи з вигоранням та дізнались про нові цікаві методи подання інформації.

В листопаді наш співробітник отримав унікальну можливість відвідати міжнародну практичну конференцію з аутизму, організовану фондом «Дитина з майбутнім» в Києві. На конференції учасники мали змогу ознайомитися з закордонним досвідом роботи  з людьми з аутизмом та науковими відкриттями в дослідженні аутизму.  Багато практичних рекомендацій і вправ виконано на семінарах. Та найголовніше, що дала ця конференція – усвідомлення, що ми всі робимо одну важливу справу.

Співробітники Центру «Флоренс» відвідали менонітський сімейний дім. Розповіли про наші напрямки діяльності як клієнтам, так і співробітникам. На зустрічі було 11 осіб. З інтересом сприймалася інформація про всі програми. Ймовірно, ми знову будемо розглядати можливість залучення студентів старших курсів до роботи організації під час практики. 

Наприкінці місяця наші фахівці взяли участь у традиційному Саміті Менонітського Центрального Комітету. Цього разу зустріч було присвячено кращим практикам оцінювання потреб у миротворчій роботі і кращим способам відповіді на ці потреби. В рамках саміту відбулася індивідуальна зустріч з фахівцем з миротворчості Гораном Божичевічем. 

 

Програма «Здорове покоління»

На запрошення Михайло-Лукашівської загальноосвітньої школи наші фахівці провели одразу 7 занять: статеве виховання, професійне самовизначення, профілактика інтернет-залежності, профілактика куріння та тренінгове заняття «Конфлікт – загроза чи можливість?». Школярам дуже сподобались запропоновані форми роботи та поданий матеріал. Також учні із великим зацікавленням розглядали роздатковий матеріал, що ми для них підготували

«Наші діти дуже прості. Якщо їм щось не подобається, то ніякими хитрощами не заманиш. А тут вони самі шикуються в чергу, щоб потрапити на урок! Я думаю, що ми і надалі будемо з вами співпрацювати!»

 

Практика студентів

В рамках ознайомчої практики студентів 1 курсу факультету СПП спеціальності «спеціальна освіта», фахівці ЗОГО «Флоренс» провели презентацію діяльності організації та розповіли про особливості роботи з дітьми з інвалідністю. Всього у зустрічі взяло участь 23 особи.

Також цього місяця до нас на практику було направлено двох магістрів  факультету СПП. Фахівці ЗОГО «Флоренс» запропонували дівчатам розробити заняття для школярів із профілактики наркоманії та вживання енергетичних напоїв, та долучитись до розробки методичних матеріалів для вихованців проекту «Кенгуру».

У жовтні, на базі навчально-лікувальної лабораторії СПП під час роботи проекту «Кенгурятко», проходила практику студенка спеціальності психологія, в ході якої вона ознайомилася з основними формами та методами роботи з дітьми з особливими потребами.

 

Програма «Кенгуру»

Програма «Кенгуру» здійснює ранню соціальну реабілітацію дітей з особливими потребами з 2 до 7 років.

У листопаді групу відвідувало 11 дітей.

Є люди, які завжди приносять хороший настрій в наш дім – це клоуни «Сміхоноси». Дітям дуже полюбилися ці веселі бешкетники. З ними можливо все: і посміятися, і побігати, і поміркувати… Кожна зустріч – це справжнє свято для малюків.

Заняття з музичним терапевтом проходять дуже динамічно і продуктивно. Декілька дітей (що не розмовляли) почали співати разом з викладачем, проспівують звуки та склади, ноти. Гра на музичних інструментах стає більш свідомою. Діти вже самостійно обирають собі інструмент, розрізняють швидку та повільну мелодію.

Починаємо готуватися до новорічного свята. Разом з дітьми вивчаємо хороводи, граємо в зимові ігри та забави.

В цьому місяці ми відвідали сауну з басейном усім дитячим колективом. Раділи, що поїздка вдалася. В результаті діти вчилися чекати, заходити в басейн по черзі, взаємодіяти в воді один з одним та отримали ще багато корисних соціальних навичок (вітатися, поводитися в транспорті, просити що-небудь).

Ми дуже вдячні керівництву «Smile Park» за чудовий подарунок для малюків до Дня святого Миколая – безкоштовне відвідання розважального закладу. Море незбутніх вражень і позитивних емоцій подарував їм цей день! Наші хлопці та дівчата приміряли на себе професії пожежника, поліцейського, лікаря тощо. Веселі розваги на м’яких гірках та батутах принесли величезне задоволення, а інтерактивні зони зацікавили навіть самих вибагливих відвідувачів. Для деяких дітей відвідати такий центр стало справжнім випробуванням, і дуже добре, що вони впоралися з ним. Т. зміг побороти свій страх великих приміщень, зайшов всередину і зміг насолодитися веселими розвагами разом з іншими дітьми.

Ще одна хороша новина! Ми раді, що в нашому колективі з’явилась волонтер Дар’я, яка дуже полюбилася нашим малюкам.

 

Проект «Кенгурятко»

Проект «Кенгурятко» здійснює ранню психологічну реабілітацію для дітей з особливими потребами від 2 до 7 років.

Протягом місяця 5 дітей відвідували заняття з проекту «Кенгурятко». Було проведено 61 заняття. А також, у листопаді була проведена 1 консультація.

У цьому місяці Л. вчився промовляти фрази, почав краще рахувати, наслідує ігрові сценарії інших дітей та дорослих; М. продовжував вдосконалювати вміння читати прості слова, навчився виказувати свої бажання за допомогою системи PECS, навчався виконувати прості логічні вправи, почав впевненіше тримати олівець; У. вчиться фразовому спілкуванню, впевненіше почуває себе на групових заняттях, вдосконалює дрібну та загальну моторику; Д. успішно проходить процес адаптації, вчиться сидіти за столом, виконувати інструкції дорослого, активно наслідуючи його дії.

 

Проект «Я-красива»

В рамках продовження роботи за проектом «Я – красива!» протягом місяця проводилася підготовка до зустрічі учасниць всіх п’яти груп. Зустріч пройде в БК «ЗАЗ» на початку грудня 2019. Всі колишні учасниці висловили величезну радість щодо можливості зустрітися знову. Мета заходу – об’єднати активних, ініціативних людей золотого віку, познайомити їх одна з одною для подальшого спілкування.

 

Програма «Шкільна медіація»

Листопад став першим місяцем активної самостійної роботи новостворених шкільних центрів порозуміння за проектом «Шкільна медіація». Місяць був дуже насиченим.

В ЗОШ №51 було проведено робочу зустріч з медіаторами ШСП «Прометей». Зустріч пройшла у форматі міні-тренінгу, на якому дівчата та хлопці виконали кілька вправ на розвиток та вдосконалення навичок. Крім того, поділилися враженнями першого місяця роботи: розповідали про проведення презентацій ШСП для учнів (які загалом охопили 20 класів –  468 учнів) та учителів, про розробку та виготовлення інформаційних матеріалів про ШСП, демонстрували розроблені стіннівку, інформаційні буклети, візитки служби. Також медіаторами служби було проведено презентацію діяльності ШСП на засіданні батьківської ради школи, де були присутні 28 батьків та 28 класних керівників. Тож, підбиваючи підсумки інформаційної кампанії шкільні медіатори відзначили, що їх вже впізнають молодші учні, і це дуже приємно. Також команда вже планує проведення профілактичної роботи. Інформацію про діяльність ШСП «Прометей» розміщено на офіційному сайті школи. 

В ЗОШ №80 розпочала активну роботу ШСП «Fire Fox».  Для «Вогняних лисичок» листопад пройшов також дуже плідно: координаторкою ШСП було розроблено Положення про ШСП, Етичний кодекс медіатора, облаштований кабінет для медіацій та робочі місця медіаторів. Команда медіаторів розробила візитки, буклети про роботу ШСП, оновили інформацію на шкільному стенді, розмістили інформацію про діяльність служби в мережі: на офіційному сайті школи, в соціальних мережах, та в особистому блозі шкільного психолога. Була проведена креативна інформаційна кампанія про роботу служби порозуміння у школі. Медіаторами було розроблено та проведено презентації для учнів школи (охоплено з першого по одинадцятий класи, загалом 560 учнів), та 39 викладачів школи.

       

Консультація

Були проведені консультації «Джерело» про допомогу в створенні Асоціації батьків дітей з синдромом Дауна, консультації для шкіл про створення інтеграційних класів.