Підсумки діяльності. Жовтень 2019

Проект «Шкільна медіація»

Як і планувалося, у жовтні відбулися два чотириденних тренінги для двох шкіл-учасниць проекту. 31 підліток (віком від 13 до 16 років) та два координатори отримали знання з «Базових навичок шкільної медіації». У школі № 51 створено шкільну службу порозуміння «Прометей», а у школі № 80 – «Fire Fox». Ми щиро вітаємо чудових хлопців і дівчат з цією подією та бажаємо їм плідної праці щодо зменшення кількості конфліктів, які вирішуються фізичним шляхом, у їх школах! Кожен з психологів-координаторів отримав рекомендації, добірки методичних та наочних матеріалів для початку роботи ШСП.

За результатами тренінгів ми дійшли висновку, що для дівчат та хлопців, які навчаються у 8 та 9 класах, потрібно більше приділяти уваги емоційній складовій та навчанню навичкам перефразування. Тому на майбутнє ми будемо планувати проведення подібних тренінгів довше за часом аби мати змогу більш детально розглянути ці питання.

В ШСП «Прометей» у жовтні вже провели три робочі зустрічі медіаторів: розроблено стіннівку, інформаційні буклети, емблему служби, презентації для вчителів та учнів, а також ученицями-медіаторами було проведено презентацію для вчителів (20 осіб).

Навчання практиків соціальної сфери

Центр «Флоренс» продовжив співпрацю з Запорізьким обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти (ЗОІППО). У жовтні до нас завітали дві групи соціальних педагогів (разом 22 спеціалісти). Фахівці отримали нові ідеї та ознайомилися з цікавими формами роботи. Найбільше захоплення викликало знайомство з проектом «Я – красива!», а більше всього запитань виникало під час обговорення теми «Булінг» та «Шкільна медіація».

Одна зі слухачок поділилась власним досвідом створення служби порозуміння у навчальному закладі. Вже протягом двох років жінка намагається запровадити подібну службу але адміністрація створює перепони на її шляху, що робить втілення ідеї неможливим. Ми сподіваємось, що керівництво цієї та інших шкіл зрозуміють важливість створення служб порозуміння, їх значну роль у зменшенні шкільних конфліктів та зроблять все можливе для їх організації.

«Тут працюють люди не за гроші, а тому що віддані своїй професії і люблять людей».

«Ви мене просто надихнули, з’явилися ідеї як і що зробити в школі. Велике спасибі”.

 

Семінари, конференції, круглі столи

Фахівці ЗОГО «Флоренс» прийняли запрошення від партнерів з МСС щодо участі у тренінгу «Профілактика ризикованої поведінки серед молоді».

У якості тренерів виступили фасилітатори БФ «САЛЮС» (м. Львів).

За півтори дні ми ознайомились з цікавими іграми «Світ жінок та дівчат», «Світ хлопців та чоловіків» та «Коли і як сказати «Ні». Ідея з іграми виявилась дуже пізнавальною та інформативною. Приємним завершенням було вручення наборів з іграми для всіх учасників. Отож вже зовсім скоро фахівці ЗОГО «Флоренс» зможуть розширити арсенал власних занять.

За пропозицією Інституту Управління та Права ЗНТУ беремо участь в організації міжнародної конференції з актуальних проблем соціальної педагогіки, соціальної роботи та психології. Планується конференція в лютому 2020.

З ініціативи Глухівського педагогічного університету запланували 4 заходи на навчальний рік, включаючи відкриту лекцію, семінар, круглий стіл та майстер-клас. Передбачуване питання для обговорення – насильство в школі, шкільна медіація, а так само питання інклюзії.

Співробітники готуються до конференції ЗОІППО з питань інклюзії, яка буде відбуватися в листопаді. Підготовлено тези і доповідь.

 

Програма «Здорове покоління»

У середині місяця наші фахівці провели одразу три заняття для учнів 4 класів ЗОШ №52 на тему «Я дорослішаю» (57 учнів). За традицією це заняття відбувається окремо для хлопців та дівчат. З оглядом на попередній досвід, формат занять для хлопців було дещо змінено. Проте і це не повністю допомогло донести всю необхідну інформацію. Хлопці весь час голосно сміялися, відволікалися, шуткували та кепкували. На нашу думку, це пов’язане з тим, що з чоловіками мало хто говорить на подібні теми і всю інформацію вони отримують через друзів на вулиці, телебачення та Інтернет. Проте розуміння власного організму, його потреб та причин виникнення різних дискомфортів є обов’язковим для повноцінного гармонійного розвитку людини. Зі свого боку фахівці ЗОГО «Флоренс» будуть продовжувати роботу щодо просвітницької діяльності у цій сфері та закликати до неї і інших спеціалістів, батьків та керівництво навчальних закладів.

 

Робота з закордонными фахівцями

Під час свого візиту до Запоріжжя в рамках співпраці з медико-соціальними інститутами партнерами професори Отто і Флоренс Дріджер відвідали Обласний онкологічний диспансер (зустріч з проф. А.І. Шевченком); Менонітський Центральний Комітет; менонітський сімейний будинок (зустріч з Б.Д. Леткеманом). Крім цього колеги мали можливість зустрітися з ректором ЗНУ проф. А.І. Фроловим де, окрім основних питань співробітництва ЗНУ з Реджайнским університетом, обговорювалися питання практики студентів в Центрі «Флоренс».

На запрошення FOMCU  фахівці ЗОГО «Флоренс» взяли участь в дні пам’яті жертв менонітів в 1919 році в селищі Новопетрівка Запорізької області.

 

Проект «Кенгурятко»

Проект «Кенгурятко» здійснює ранню психологічну реабілітацію для дітей з особливими потребами від 2 до 7 років.

Протягом місяця 5 дітей відвідували заняття з проекту.

У жовтні М. почав читати прості слова, навчався виказувати свої бажання за допомогою візуального супроводу, краще почував себе на групових заняттях, повторював з дорослим музичні вправи; Л. поступово формує навички самостійної гри, розширює ігрові сценарії, активно наслідує інших дітей та дорослих; С. успішно завершила участь у проекті, і зараз відвідує звичайний дитячий садок! Д. вчиться розпізнавати та озвучували свій емоційний стан, поступово навчається письму.

 

Програма «Кенгуру»

Програма «Кенгуру» здійснює ранню соціальну реабілітацію дітей з особливими потребами з 2 до 7 років.

У жовтні групу відвідувало 11 дітей.

В цьому місяці М. і Д. святкували свої дні народження. Традиція передавати свічку по колу і вітати іменинника дуже подобається всім дітям. Майже всі малюки вже навчилися задувати свічку. Оскільки діти самі оформлюють святкову газету (фото та аплікації) і вручають винуватцям свята, це допомагає малюкам проявляти ініціативу та згуртовуватись під час спільної роботи.

Жовтень зустрів нас веселими виробами з природних матеріалів.

Малюки змогли відвідати кінозал, де залюбки дивилися м/ф про зайчика, який пригощав усіх яблуками. Перегляд виявився дуже емоційним. Нас дуже тішить, що всі діти вже знають порядок дій під час відвідин кінозалу.

Собачка Хіларі допомагає нашим малюкам засвоювати поняття, вміння поводитися з тваринами. Деякі батьки, навіть, замислюються  над тим, щоб завести домашніх улюбленців, побачивши який позитивний вплив мають тварини на емоційний стан дитини.

Завдяки заняттям з логопедом та систематичним логопедичним вправам, діти показують хороші результати: у З. з’явилося багато слів, поповнився пасивний словарний запас, користується мовою, а не жестами, як раніш; у Д. почало виходити багато елементів артикуляційної гімнастики (які раніше не виходили), з’явилися нові звуки.

Ми дуже раді були зустрічати наших друзів «Сміхоносів». Малеча залюбки зустрічає веселих, яскравих, позитивних і невгамовних клоунів, які щоразу вигадують нові завдання для них.

В цьому місяці ми змогли відвідати дитячий майданчик у сусідньому кварталі. Наші вихованці вже можуть витримувати навантаження (ходити пішки), вчаться поводитися в незнайомій обстановці, переходити через дорогу, слухати інструкції дорослих.