Підсумки діяльності. Травень 2019

Участь у семінарах, конференціях

Центр «Флоренс» взяв участь у загальноміській конференції «Досвід впровадження інклюзивної освіти у місті Запоріжжя. Формування сімейного світогляду в межах регулювання освітньої системи». Нашими фахівцями було проведено два майстер-класи: «Дитина з розладами аутистичного спектру: як знайти підхід та організувати роботу» та «Взаємодія дітей норма і патологія в процесі соціалізації» .
Виступи фахівців Центру були з цікавістю сприйняті слухачами, проте на сьогоднішній день лише невелика кількість педагогів та психологи знають, як працювати з сім’ями, в яких виховуються діти з особливими потребами. На нашу думку це пов’язано з тим, що цей напрямок роботи ще не достатньо освоєно.
Триває підготовка до осінньої міжнародної конференції Запорізького національного університету за участю Центру «Флоренс». Позначені учасники пленарного засідання, розроблено секції та визначені модератори секцій з української та канадської сторін.

 

Практика студентів

У цьому місяці до нас на практику прийшла студентка І курсу магістратури факультету соціології та управління Запорізького національного університету, спеціальність «соціальна робота». Більшість часу дівчина допомагає програмі «Кенгуру». Ми дуже раді, що вона перемогла свої страхи і тепер залюбки віддається роботі з дітьми (разом з ними ходить на прогулянки, читає казки, малює).
На початку травня фахівці ЗОГО «Флоренс» були присутні на захисті звітів за результатами проходження практики студентами Економіко-правничого коледжу ЗНУ. Майбутні соціальні працівники та соціальні робітники ділилися своїми враженнями та розповідали про заняття які найбільш запам’яталися.
«Добре, що навчання було в тренінгах. Адже так більше запам’ятовувалось та була змога спробувати на практиці те, що вивчаєш.»
«Ця практика змусила мене дещо переглянути погляди на життя та суспільство. Спочатку було дуже важко спілкуватися з дітьми з особливими потребами. Але потім під час концерту я побачила як ці діти стараються (іноді, навіть, більше ніж діти-«норма»)… Вони дійсно чудові та талановиті!»

 

Програма «Кенгуру»

Програма «Кенгуру» здійснює ранню соціальну реабілітацію дітей з особливими потребами з 2 до 7 років.
В травні групу відвідувало 16 дітей.
У програмі «Кенгуру» вже розпочалася активна підготовка до літнього сезону: загартовування дітей (ходьба босоніж, миття ніг після прогулянки); догляд за квітами під час прогулянки (діти із задоволенням їх поливають).
Провели для дітей інтерактивну гру «Рятівники». Діти дізналися про професію лікаря, пожежника та поліцейського. Кожен зміг спробувати себе у їх ролі та отримав відзнаку рятівника.
Продовжуються заняття з логопедом. Нові діти почали відвідувати заняття. А. показує дуже хороші результати: почала повторювати слова за педагогом по складах; Д. видає звуки, хоча до цього часу звуків не мав.
Діти переглядали повчальний мультфільм про бегемотика, який боявся щеплень. Під час перегляду малюки почали розповідати які вони сміливі, і дізналися, що це зовсім не страшна, але корисна процедура.

 

Проект «Територія Z»

Наприкінці навчального року відбулася зустріч із викладачами шкіл-учасниць проекту «Територія Z». Фахівці ЗОГО «Флоренс» подякували за плідну співпрацю протягом усіх трьох років проекту. У ЗНВК № 42 навіть вдалось виступити з невеликим звітом за проектом під час педагогічної наради.
На згадку кожна школа-учасниця отримала комплект методичних посібників, які вчителі зможуть використовувати під час роботи з підлітками. У відповідь було приємно почути про користь та практичну значущість нашої роботи.

 

Проект «Шкільна медіація»

У травні було проведено 7 медіацій (23 особи). 2 складні групові медіації проводила особисто координатор Служби «Фенікс». В першому випадку у конфлікті приймали участь одразу 6 дівчат семикласниць, а в другому – ситуація ускладнювалася залученням батьків та класного керівника. Обидві ситуації зі школярами успішно було вирішено, а для батьків заплановано декілька консультативних зустрічей.
Також медіатори провели 8 профілактичних занять для учнів молодшої та середньої школи (майже 210 школярів).
Під кінець навчального року фахівці Центру «Флоренс» зустрілися з координаторами обох Шкільних служб для підведення підсумків роботи за рік. Обидві жінки висловили щиру подяку за можливість реалізації проекту «Шкільна медіація» саме в їхніх школах. Це підвищило рейтинг школи, статус шкільного психолога, допомогло зменшити кількість фізичного вирішення конфліктів школярами.
Координатор Служби «Ерідан» провела заключну зустріч для своїх медіаторів-випускників. Підлітки ділилися враженнями від своєї роботи за два роки та висловлювали побажання для покращення роботи Шкільної служби на майбутнє.

«За цей рік я багато чому навчилася. Завдяки всім цим заняттям мені стало легше жити. Тепер я можу набагато легше домовлятися з людьми. До того, як потрапити в таку чудову команду, я думала, що бути медіатором це нудно. Але тепер я радію, що є частиною чогось значущого.»

«До роботи в Службі я не вміла стримувати свої емоції і сама часто створювала конфлікти.»

«Дуже сумно розуміти, що це моя остання зустріч… За це час я стала розуміти людей, більше дослухатись до них. Насправді, це неймовірний досвід, який знадобиться мені і у роботі, і у житті.»

Відбулися зустрічі із адміністрацією двох шкіл, в яких буде реалізовано проект в 2019-2021 навчальний рік. Це ЗОШ № 51 та № 80.
Фахівці Центру «Флоренс» побачили велику зацікавленість в розвитку напрямку медіації як з боку адміністрації, так і психологів (потенційних координаторів). Було сформовано план роботи на серпень-вересень 2019 р. (ознайомлення педагогічних колективів шкіл з метою та завданнями проекту; відбір школярів-учасників; проведення навчального тренінгу).

 

Проект «Кенгурятко»

Проект «Кенгурятко» здійснює ранню психологічну реабілітацію для дітей з особливими потребами від 2 до 7 років.
Протягом місяця 6 дітей відвідували заняття з проекту «Кенгурятко». Було проведено 2 консультації для батьків, які виховують дитину з інвалідністю.
У цьому місяці Л. розширив словарний запас, знання про властивості предметів, активно спілкується за допомогою побудови простих речень; М. став більш посидючим, краще розуміє звернену мову, вимовляє перші слова; О. вчиться використовувати прохання, став уважнішим, балакучішим.

 

Проект «Я –красива!»

У травні завершилися тренінгові заняття для жінок золотого віку. Були обговорені теми, пов’язані з плануванням вільного часу, любов’ю та духовними аспектами вмирання. Учасниці розповіли, що на собі відчували стадії горя, про які йшлося на занятті.
Довгоочікуване жінками перевтілення проходило в декілька етапів. Спочатку учасниці відвідали салон, де кожній було обрано нову довжину та колір волосся, зроблено корекцію брів. Трохи згодом майстри Запорізького вищого училища моди і стилю зробили стильні зачіски всім жінкам, а представники компанії «Mary Kay» – професійний макіяж. Оновлені, з гарним настроєм чарівні учасниці проекту відвідали фотосесію від фотографа Лідії Левченко.

«Виявляється, фотосесія це не так вже і легко. Проте надзвичайно цікаво!»

«Стільки уваги до мене! І всі такі чуйні… Це так приємно!»

 

PR

По запрошенню ведучої програми «Тема дня» Наталі Зворигіної, фахівець ЗОГО «Флоренс» разом із представником національної поліції взяли участь у обговоренні теми булінгу на телеканалі «Суспільне ТБ».

Залишити відповідь